Indien je voor de moeilijke variant hebt gekozen maar je zou toch graag de flowcard willen zien, klik dan hier
Inklapbare content
Puzzel 1 (kleuren draadjes) Kleine HINT
JJ is in orde, hij verwacht drie kleuren in de juiste volgorde
Puzzel 1 (Kleuren draadjes) Grote HINT
Start in de technische ruimte en volg de route naar buiten. Welke kleuren moet je dan in volgorde gebruiken? Mocht je de blauwdruk nog niet hebben gevouwen dan kan JJ nog niet op je vertrouwen. Mocht het vouwen echt niet lukken dan helpt dit plaatje je vast stukken.
Puzzel 1 (kleuren draadjes) Oplossing
OPLOSSING: Op weg naar de uitgang bij "ingang noord" vanuit de technische ruimte, zie je als eerste de kleur "rood" vervolgens kom je "groen" tegen en als laatste zie je de kleur "geel". Oplossing is dus rood, groen, geel
Inklapbare content
Puzzel 2 (Weerstand Ohms) Kleine HINT
JJ heeft een apparaat gevonden maar ziet nog geen verband. Bereken de gekleurde ringen en stuur hem de hoeveelheid weerstand.
Puzzel 2 (Weerstand Ohms) Grote HINT
De eerste twee ringen zijn cijfer 1 en 2. De derde ring is de vermenigvuldiger, daar kun je wel verder mee. Ring 4 die doet hier niet mee.
Puzzel 2 (Weerstand Ohms) Oplossing
OPLOSSING: eerste ring = oranje (3), tweede ring is wit (9) derde ring = oranje (x 1K) vierde ring is goud maar is niet nodig. 3 en 9 vormen samen dus 39 x 1K = x 1000. Getal dat je door moet geven aan Jj is dan 39 x 1000 = 39000
Op de foto van de verbrandingsoven deur staat ook een getal.Vertaal 27118 naar de vormen en je weet het waarschijnlijk al. Ook op de envelop zit nog een clou, voeg die dan ook nog toe.
Puzzel 4 (systeem nummering ruimtes) Oplossing
OPLOSSING: Vergelijk het getal 27118 met de symboles die staan op de blueprint achter verbrandingsoven. Je kunt hiermee al 4 van de 10 symbolen achterhalen. Op de envelop dtaat dat de envelop 08 items bevat. Hiermee heb je dus nog een vorm die je kan koppelen aan een getal. Je zou dus nu alle vormen moeten kunnen vertalen naar een getal. Een stip = 0; Stip met 1 streepje = 1; stip met 2 streepjes = 2 enz. Mocht het je nog steeds niet duidelijk zijn klik dan hier voor een foto.
Inklapbare content
Puzzel 5 (Key Card) Kleine HINT
De stroom zit er weer op, dat viel mee! Maar alleen in hall H, G en C. Voordat je andere plekken gaat bezoeken, zou ik adviseren hier te zoeken.
Puzzel 5 (Key Card) Grote HINT
De Hunters bewaren hun keycards daar, waar ze wisselen van kleding, dat is niet raar.
Puzzel 5 (Key Card) Oplossing
OPLOSSING: Stuur JJ naar de kleedkamer (28822) en kijk wat hij daar kan vinden.
Inklapbare content
Puzzel 6 (Missie Opdrachten) Kleine HINT
bij elke missie is 1 ding hetzelfde vereist, ontdek dit en een naam verrijst
Puzzel 6 (Missie Opdrachten) Grote HINT
kijk naar de letters vóór paspoort en zoek, voor de volgorde, steeds in de rechterhoek.
Puzzel 6 (Missie opdrachten) Oplossing
OPLOSSING: Bij iedere missie komt het paspoort voor. Bij iedere missie staat ook een letter voor het woord paspoort i.p.v. een cijfer zoals bij de rest. Om de juiste volgorde van de letters te bepalen kijk je naar het grotere cijfer dat rechts in de hoek staat bij iedere missie. Voorbeeld: Bij de missie "Begrafenis schat" staat voor het woord paspoort de letter A en bij die missie staat een grote 5 in de hoek. De letter A komt dus op de vijfde plek. Op deze manier kun je alle letters bepalen en komt er SONYATOTH te staan. Omdat JJ alleen op zoek is naar de voornaam voer je SONYA in op de Terra Talker.
Inklapbare content
Puzzel 7 (Missie Opdrachten achterkant) Kleine HINT
Knip en schuif ze op en neer, in de juiste volgorde onthullen ze meer.
Puzzel 7 (Missie opdrachten achterkant) Grote HINT
Als je de juiste 3 bij 3 weet te maken, kun je op die manier de code kraken. CODE IS wordt dan onthuld en de juiste 5 cijfers kunnen worden ingevuld.
Puzzel 7 (Missie opdrachten achterkant) Oplossing
OPLOSSING: Als je de kaartjes met 3 naast elkaar en 3 rijen onder elkaar op de juiste manier weet te leggen dan onstaat de zin "Code is 85942". Voor de juiste manier zie deze foto.
Inklapbare content
Puzzel 8 (codeer keycard) Kleine HINT
Waar zou Jj heen kunnen gaan? Er zijn nog maar twee plekken waar de stroom aan is neem ik aan.
Puzzel 8 (codeer keycard) Grote HINT
Waar zou een codeermachine kunnen staan? Waar worden administratieve handelingen gedaan?
Puzzel 8 (Codeer keycard) Oplossing
OPLOSSING: Stuur JJ naar het kantoor (16941)en ga ervoor!
Inklapbare content
Puzzel 9 (Geluidsgolven) Kleine HINT
Geluidsgolven zonder geluid. Welke woorden maak jij op hieruit?
Puzzel 9 (Geluidsgolven) Grote HINT
Vergelijk de 3 geluidsgolven (foto's gemaakt?) die zijn doorgekomen met de lijst op de blauwdruk en je weet hoe je een ramp kunt voorkomen.
Puzzel 9 (Geluidsgolven) Oplossing
OPLOSSING: Als je de geluidsgolven die doorkomen op de Terra Talker vergelijkt met de lijst op de blauwdruk dan zou je de getallen 427 moeten kunnen achterhalen. De juiste oplossing is dan 42700 op de Terra Talker.
Inklapbare content
Puzzel 10 (Uitgang) Kleine HINT
Het laatste onderdeel lukt je vast wel. Help JJ eruit en snel!
Puzzel 10 (uitgang) Grote HINT
Er is nog maar 1 plek die kan, de laatste waar de stroom aan is dan!
Puzzel 10 (uitgang) Oplossing
OPLOSSING: Stuur JJ naar Ingang Noord (29647)en kijk wat er gebeurd!
Ontvang alle nieuwtjes!
Een selectie kiezen resulteert in het geheel verversen van de pagina.
Je winkelwagen
Nog [remain] voor gratis verzending!
Yes! Je kunt gratis verzenden!
Please note*: [product_count] product(s) in your cart excluded from the free shipping option.